Category Archives: Predmety

Zvedavosť býva prvým krokom k múdrosti.

Veríme, že exkurziou do Slovnaftu sme začali novú tradíciu v predmete chémia. Mali sme možnosť nahliadnuť do areálu rafinérie, vidieť nové technológie, pochopiť princípy spracovania ropy aj iných ropných produktov.

Výchovné predmety

Etická výchova

Vyučujúci:

  • príma – Mgr. Zuzana Kešiarová
  • sekunda – Mgr. Eva Dosúdilová
  • tercia – Mgr. Roland Farkaš
  • kvarta - Mgr. Ingrid Keťková
  • kvinta - Mgr. Denisa Orvošová
  • sexta – Mgr. Judita Ódor Vargová
  • I.A – Mgr. Roland Farkaš
  • I.B - Mgr. Roland Farkaš, Mgr. Alžbeta Kaššová
  • II.A - Mgr. Roland Farkaš
  • II.BMgr. Roland Farkaš, Mgr. Barbora Vidovencová

Uvedený predmet sa vyučuje v 1. a 2. ročníku štvorročného štúdia a v prvom až šiestom ročníku osemročného štúdia – v príme až v sexte v rozsahu 1 hodina týždenne.

Vyučujúci sa na hodinách zameriavajú predovšetkým na výchovnú časť tohto predmetu. Pracujú podľa zostavených plánov zameraných najmä na komunikáciu so žiakmi, na riešenie aktuálnych etických problémov v danom kolektíve, na výchovou v duchu humanizmu, na vzdelávanie v oblasti ľudských práv, práv dieťaťa, rovnosti muža a ženy, predchádzania všetkým formám diskriminácie, xenofóbie, antisemitizmu, intolerancie a rasizmu a v oblasti problematiky migrácie. Spolupracujú s pracovníkmi Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Komárne, zabezpečujú besedy s odborníkmi.

 

Hudobná výchova

Vyučujúca:

  • príma, sekunda - Mgr. Adriana Dragonová

Uvedený predmet sa vyučuje len v prvom a v druhom ročníku osemročného štúdia – v príme a v sekunde v rozsahu 1 hodina týždenne.

Hudobná výchova formuje estetický, citový a morálny základ osobnosti žiakov. Vytvára predpoklady na poskytovanie zážitkov, radosti, pozitívnych životných podnetov tak, aby sa hudba stala súčasťou života žiakov. Posilňuje hodnotovú a vkusovú orientáciu žiakov. Tí spoznajú najvýznamnejších slovenských a svetových hudobných skladateľov jednotlivých štýlových období a ich vybrané diela, osvoja si slovenské ľudové piesne, ale aj piesne rôznych národov, získajú úctu ku svojej kultúre.

 

Umenie a kultúra

Vyučujúci:

  • kvinta – Bc. Tibor Gőcze
  • septima – PaedDr. Adela Čéryová
  • I.A - Bc. Tibor Gőcze
  • I.B -  PaedDr. Judita Hallerová
  • III.A – PaedDr. Adela Čéryová
  • III. B - Bc. Zdenka Bohušová

Uvedený predmet je podľa inovovaného školského vzdelávacieho programu zavedený len v 1. a 3. ročníku štvorročného štúdia. Je zameraný na rozvoj tvorivého myslenia, kreatívneho vyjadrovania myšlienok, na získavanie skúseností, zručností a návykov. Rozvíja v žiakoch kritické myslenie k súčasnej kultúrnej ponuke a k médiám. Učí študentov rozlišovať hlavné umelecké druhy, základné umelecké smery, vyjadrovať vlastné názory a vytvárať si hodnotové postoje. Motivuje, rozvíja a kultivuje osobnosť žiakov.

V školskom roku 2025/2026 sa uvedený predmet vyučuje v 3. ročníku v anglickom jazyku, čím je umožnené prepojenie dvoch predmetov.

 

Výtvarná výchova

Vyučujúci:

  • príma – Mgr. Alžbeta Kaššová
  • sekunda – Mgr. Alžbeta Kaššová

Uvedený predmet sa vyučuje v prvom a v druhom ročníku osemročného štúdia – v príme a v sekunde v rozsahu 1 hodina týždenne.

Výtvarná výchova vedome rozvíja tvorivosť žiakov. Umožňuje im sebarealizovať sa, vyjadrovať vlastný názor výtvarnými prostriedkami, prostredníctvom vybraných médií, nástrojov a techník.

 

Spoločenská výchova

Vyučujúci:

  • príma – Mgr. art. Stanislav Králik
  • sekunda – Mgr. Romana Mačicová
  • tercia – Mgr. art. Stanislav Králik
  • kvarta - Mgr. Romana Mačicová

Uvedený predmet sa vyučuje v prvom až štvrtom ročníku osemročného štúdia – v príme a v sekunde v rozsahu 2 hodín týždenne, v tercii a v kvarte 1 hodina týždenne.

 

Hlavné úlohy PK

1. oblasť pedagogicko-metodická:
  • v sekunde a v 1. a 2. ročníku na hodinách etickej výchovy v štvorročnom štúdiu a v 1. a 3. ročníku na hodinách predmetu umenie a kultúra ďalej pracovať podľa nového Školského vzdelávacieho programu
  • vzájomne kooperovať pri obsahovom zameraní plánov na etickú výchovu a umenie a kultúru
  • vzájomne si pomáhať, odporúčať učebné pomôcky, vymieňať si ich
  • spolupodieľať sa na estetizácii školského prostredia
  • predchádzať všetkým formám diskriminácie, rasizmu, xenofóbie, antisemitizmu, prejavom intolerancie
  • venovať pozornosť dodržiavaniu ľudských práv, zapájať žiakov do aktivít v oblasti výchovy k ľudským právam v mimovyučovacom čase organizovaním besied, súťaží, tematických výstav, návštev divadelných predstavení s tematikou ľudských práv
  • sledovať a monitorovať nežiaduce javy, priebežne hodnotiť sociálnu atmosféru v triedach a vytvárať podmienky na tvorivú atmosféru, ktorá podporuje pocit bezpečia a motivuje k učeniu
  • usmerňovať žiakov, aby rozvíjali správnu komunikáciu
  • viesť žiakov k asertivite
  • priebežne monitorovať, najmä na hodinách etickej výchovy správanie sa detí a ich zmeny
  • sledovať akékoľvek prejavy a zamerať sa na aktívnu ochranu detí pred sociálno-patologickými javmi
  • využívať účinné nástroje na predchádzanie, resp. riešenie prejavov problémového správania, záškoláctva, šikanovania, fyzického a psychického týrania, delikvencie, zneužívania návykových látok, sexuálneho zneužívania, prejavov extrémizmu a pod.
  • výchovne využívať prvky environmentálmej výchovy, sexuálnej výchovy a výchovy k rodičovstvu, v tematických diskusiách sa zamerať na boj proti korupcii
  • na hodinách etickej výchovy venovať patričnú pozornosť témam týkajúcim sa starších ľudí s cieľom zvyšovania úcty žiakov voči nim
  • školské a mimoškolské aktivity pri vhodných príležitostiach zamerať na zvyšovanie pozornosti voči starším ľuďom
  • poukazovať na negatívne následky fajčenia, požívania alkoholických nápojov
  • snažiť sa o účinnú prevenciu proti šíreniu legálnych i nelegálnych drog v školskom prostredí
  • v rámci medzipredmetových vzťahov pripravovať aktivity zamerané na prevenciu a elimináciu rizikového správania s dôrazom na výchovu k právnemu vedomiu
  • klásť dôraz na zodpovednosť za svoje činy
2. oblasť odborno-kultúrna:
  • zapájať žiakov do výtvarných a hudobno-speváckych súťaží v rámci školy, CVČ, mesta či okresu
  • organizovať návštevy výstav a galérií výtvarných umení v rámci pôsobiska školy
  • organizovať návštevy výchovných koncertov podľa ponúk
  • pripravovať besedy s odborníkmi najmä v predmete etická výchova
  • prehlbovať spoluprácu s pracovníčkami Centra poradenstva a prevencie v Hurbanove
  • zúčastňovať sa na príprave kultúrneho programu pre školu a mesto
  • zapájať sa do akcií organizovaných CVČ
  • vyhlasovať aktivity k Svetovému dňu duševného zdravia, Týždňu boja proti a stresu, Svetovému dňu nefajčenia, Európskemu týždňu Boja proti drogám, Svetovému dňu prevencie HIV/AIDS, Európskemu týždňu bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci
  • v zmysle Národného programu duševného zdravia MZ SR realizovať besedy a aktivity o rizikách dospievania a o podpore duševného zdravia
  • uskutočňovať besedy so psychológmi, lekármi, preventistami

Členovia tejto predmetovej komisie rozvíjajú medzipredmetové vzťahy napr. s PK biológie (besedy o drogách), s PK slovenského jazyka (návštevy divadelných predstavení v Nitre, v Trnave a v Bratislave), s PK cudzích jazykov.

Pravidelne spolupracujeme s pracovníkmi CVČ, zúčastňujeme sa na nimi organizovaných aktivitách. Navštevujeme stále expozície a aktuálne výstavy v Podunajskom múzeu.

Výchovné predmety etická výchova, výtvarná výchova, hudobná výchova a spoločenská výchova sú neklasifikované. Práca na hodinách je náročná.

Predmet umenie a kultúra je klasifikovaný.

 

Aktivity a prezentácia na verejnosti

Členovia PK spolupracujú s pracovníkmi CVČ, DMS, CPP a Podunajského múzea.

 

Aranžovanie

Prednášky

Ručne vyrobené hračky

Výtvarná súťaž

Výzdoba školy

Angličtina na našom gymnáziu: Cesta k lepšiemu vzdelaniu

S novým školským prichádzajú aj nové výzvy a príležitosti. Rady by sme sa s vami podelili o naše hlavné ciele a plány na nadchádzajúce mesiace.

V rámci nášho predmetu pokračujeme v modernizácii vyučovania so zameraním na rozvoj komunikačných, jazykových a akademických zručnosti, ako aj rozvoj kritického myslenia. Plánujeme zapájať sa do rôznych projektov a súťaží, naďalej organizujeme školské podujatia, návštevy divadelných predstavení v anglickom jazyku, tematické kvízy a exkurzie ako napríklad októbrovú exkurziu Spoznaj Bratislavu pre žiakov 4.ročníka, počas ktorej nás čaká prehliadka historického centra, návšteva významných kultúrnych a spoločenských inštitúcií s výkladom sprievodcu v anglickom jazyku s dôrazom na dejiny aj súčasnosť Bratislavy.

Naším cieľom je, aby sa anglický jazyk stal prirodzenou súčasťou života našich žiakov, nielen v škole, ale aj mimo nej, aby študenti nebrali angličtinu len ako jazyk, ale aj ako nástroj komunikácie, myslenia a porozumenia svetu. A preto sú diskusie a debaty na aktuálne témy, skupinové projekty, kde sa študenti učia správne argumentovať a rešpektovať iné názory, neoddeliteľnou súčasťou výučby anglického jazyka na našej škole. Naša žiačka Ema Kucmanová sa v minulom školskom roku zúčastnila celoštátneho kola olympiády v anglickom jazyku, kde obsadila úžasné 4.miesto. Sme nesmierne hrdí na to, ako reprezentovala našu školu a potvrdila tak vysokú úroveň jazykových zručností, na ktorej systematicky pracuje.

Veríme, že aj školský rok 2025/2026 bude pre nás všetkých obdobím rastu, spolupráce a nových príležitostí.

 

Matematika

Vyučujúci matematiky

  • Mgr. Mariana Dubranová
  • Mgr. Ivica Gyurcsovicsová
  • Mgr. Ingrid Keťková
  • Mgr. Milan Kováč, PhD.
  • Mgr. Mária Kubíková
  • Mgr. Eva Szabóová

Vyučovanie matematiky

Povinný predmet MATEMATIKA.

Príma – Septima: 4 hodiny/ týždeň

Oktáva: 2 hodiny/ týždeň

1. ročník – 3. ročník: 4 hodiny/ týždeň

4. ročník: 2 hodiny/ týždeň

Povinný predmet APLIKOVANÁ MATEMATIKA.

Oktáva a 4. ročník: 1 hodina/ týždeň

Voliteľný predmet SEMINÁR Z MATEMATIKY.

Septima a 3. ročník: 2 hodiny/ týždeň

Oktáva a 4. ročník: 4 hodiny/ týždeň

Maturita z matematiky

Podľa Vyhlášky MŠ SR č. 318/2008 Z. z. — upravuje spôsoby ukončovania štúdia na stredných školách, vrátane zoznamu predmetov maturitnej skúšky a pravidiel pre odbornú zložku maturitnej skúšky.(plné znenie)

Podľa Vyhlášky MŠVVaŠ SR č. 224/2022 Z. z. o strednej škole — v tomto predpise sú obsiahnuté „všeobecné pokyny na vykonávanie odbornej zložky maturitnej skúšky“ a ustanovenia o internej aj externej časti maturitnej skúšky. (plné znenie)

Okrem toho je základný rámec pre maturitu upravený zákonom č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon), ktorý definuje exteriér, interiér, a organizáciu maturitnej skúšky. (plné znenie)

Formy maturitnej skúšky:

Maturitná skúška z matematiky je bez výberu úrovne. Skladá sa z externej časti, ktorá trvá 150 minút a z internej časti, ktorú tvorí ústna odpoveď. Na jej prípravu má žiak 15 minút a na odpoveď  20 minút. Maturitné zadanie Každé zadanie sa skladá z troch úloh. Charakteristika úloh maturitných zadaní:

Úloha č. 1 – Žiak objasní (definuje) dané pojmy, uvedie ich príklady a kontrapríklady, sformuluje ich vlastnosti a súvislosti medzi uvedenými pojmami (prevláda forma monológu).

Úloha č. 2 – Úloha je zameraná na argumentáciu a dôvodenie (prevláda forma dialógu s členmi predmetovej maturitnej komisie).

Úloha č. 3 – Úloha je zameraná na postup riešenia príslušnej úlohy s rôznymi alternatívami. Doplňujúce otázky budú zamerané na alternatívy pri iných číselných zadaniach.

Zastúpenie jednotlivých tematických okruhov v úlohách maturitných zadaní je takéto:

10 % až 20 % základy matematiky,

20 % až 40 % funkcie,

20 % až 40 % planimetria,

10 % až 20 % stereometria,

8 % až 16 % kombinatorika, pravdepodobnosť, štatistika.

Úlohy maturitných zadaní nemôžu byť z jedného tematického okruhu.

Všeobecné pomôcky:

Matematické, fyzikálne a chemické tabuľky, Súhrn matematiky pre stredné školy, kalkulačka, ktorá by mala mať aspoň desaťmiestny displej, základné aritmetické operácie (sčítanie, odčítanie, násobenie, delenie, umocňovanie, odmocňovanie), goniometrické, exponenciálne a logaritmické funkcie a funkcie k nim inverzné, no nesmie mať grafický displej.

Hodnotenie:

Každá úloha maturitného zadania sa hodnotí stupňom prospechu 1 až 5. Váha hodnotenia jednotlivých úloh je 1 : 2 : 2. Pri výpočte váženého priemeru sa používa vzorec z = (z1 + 2*z2 + 2*z3) / 5 pričom z je po zaokrúhlení výsledný stupeň prospechu a z1 je stupeň prospechu za úlohu č. 1.

Testy z roku 2025

Test z matematiky stiahni test
Kľúč správnych odpovedí stiahni kľúč

Matematické stránky

gen_logklokanmaksmmmopikpyt

MATEMATICKÉ SÚŤAŽE 2025 – 2026

MATBOJ 2025

Aj tento školský rok sa na našom gymnáziu uskutočnila obľúbená matematická súťaž Matboj, ktorá preverila logické myslenie, rýchlosť a tímového ducha našich žiakov.

Súťaž pre nižšie ročníky (príma – kvarta) sa konala 14. októbra 2025, a pre vyššie ročníky (1. – 4. ročník a prislúchajúce triedy osemročného gymnázia) 21. októbra 2025.

Žiaci súťažili v trojčlenných družstvách, pričom cieľom bolo vyriešiť čo najviac matematických úloh v stanovenom čase. O víťazstve rozhodoval nielen počet správne vyriešených príkladov, ale aj spolupráca a rozdelenie úloh v tíme.

Matboj opäť ukázal, že matematika môže byť zábavná, napínavá a tímová hra, v ktorej sa prejaví logika, kreativita i rýchle uvažovanie.

Víťazom srdečne blahoželáme a všetkým účastníkom ďakujeme za účasť a nadšenie!

 

14.10.2025                                                                           21.10.2025

Príma:                                                                                  I. ročník a kvinta

Denys Levadnyi                                                                  Lucia Illésová

Teo Perl                                                                               Kristína Ďurišová

Adam Mészáros                                                                  Richard Vida

Sekunda:                                                                            II. Ročník a sexta

Leonard Hudák                                                                   Laura Koczkásová

Ármin Štefan Vas                                                                Tomáš Prágay

Oleksandr Loktenko                                                            Erika Pusztaiová

Tercia:                                                                                III. ročník a septima

Dorisa Očkajáková                                                             Petra Bujdošová

Stela Ambrošová                                                                Vierka Rumanová

Daniela Puťošová                                                               Chiara Odorová

Kvarta:

Dominika Sudická

Zsófia Kulacs

Réka Dudás

MATEMATICKÉ SÚŤAŽE 2024 – 2025

MATEMATICKÁ OLYMPIÁDA

Okresné kolo:

Z6

Ármin Štefan Vas, príma, riešiteľ (5 bod), I. Keťková

Sofia Zuzana Vasová, príma, riešiteľ ( 0 bodov), I. Keťková

Z7

Michal Hudik, sekunda, úspešný riešiteľ (13 bodov), 7.-9. miesto,  I. Keťková

Stela Ambrošová, sekunda, úspešný riešiteľ (11 bodov), 15.-21. miesto, I. Keťková

Daniela Puťošová, sekunda, úspešný riešiteľ ( 11 bodov), 15.-21. miesto, I. Keťková

Alexander Barkóci, sekunda, úspešný riešiteľ ( 11 bodov), 15.-21. miesto, I. Keťková

Z8

Dominika Sudická, tercia, úspešný riešiteľ ( 12 bodov), 4.-6. miesto, I. Keťková

Z9

bez účasti

Školské kolo:

kat. C

Filip Zezula, I. B, úspešný riešiteľ (10 bodov), M. Kováč

Filip Kubík I.A, riešiteľ, M. Kováč

Peter Kiss I.B, riešiteľ, M. Kováč

kat. B

bez účasti

kat. A

Samuel Plavec, III. A, úspešný riešiteľ (18 bodov), M. Kováč

Félix Fekete, IV.A, riešiteľ, M. Kováč

Tomáš Kajan, IV.A, riešiteľ, M. Kováč

Peter Švec, Oktáva, riešiteľ, M. Kováč

Krajské kolo:

kat. C

Filip Zezula, I.B, úspešný riešiteľ (10 bodov), 21.-23. miesto, M. Kováč

kat. A

Samuel Plavec, III.A, riešiteľ (7 bodov), riešiteľ, M. Kováč

PYTAGORIÁDA 2024

Školské kolo:

P6

Leonard Hudák, príma, úspešný riešiteľ (16 bodov), I. Keťková

Ármin Štefan Vas, príma, riešiteľ (9 bodov), I. Keťková

Tamara Hladilová, príma, riešiteľ (8 bodov), I. Keťková

Hana Bartová, príma, riešiteľ (6 bodov), I. Keťková

Oleksandr Loktenko, príma, riešiteľ (6 bodov), I. Keťková

Soňa Machalíková, príma, riešiteľ (6 bodov), I. Keťková

Andrianna Velykoshych, príma, riešiteľ (5 bodov), I. Keťková

Sofia Zuzana Vasová, príma, riešiteľ (5 bodov), I. Keťková

Lukáš Mlynárik, príma, riešiteľ (4 body), I. Keťková

Mia Fekete, príma, riešiteľ (2 body), I. Keťková

Oleksandr Yazykov, príma, riešiteľ (2 body), I. Keťková

P7

Michal Hudik, sekunda, úspešný riešiteľ (21 bodov), I. Keťková

Patrik Senčák, sekunda, úspešný riešiteľ (18 bodov), I. Keťková

Daniela Puťošová, sekunda, úspešný riešiteľ (16 body), I. Keťková

Stela Ambrošová, sekunda, úspešný riešiteľ (16 body), I. Keťková

P8

Dominika Sudická, tercia, /spešný riešiteľ (19 body), I. Keťková

Zsófia Kulacs, tercia, riešiteľ (7 body), I. Keťková

Sofia Rusňáková, tercia, riešiteľ (6 body), I. Keťková

Sophia Horváthová, tercia, riešiteľ (4 body), I. Keťková

Nicole Kis, tercia, riešiteľ (4 body), I. Keťková

Laura Viktória Nagy, tercia, riešiteľ (4 body), I. Keťková

Barbora Kojnoková, tercia, riešiteľ (2 body), I. Keťková

Aurélia Vansová, tercia, riešiteľ (2 body), I. Keťková

Noémi Jóbová, tercia, riešiteľ (1 body), I. Keťková

Okresné kolo:

P6

Leonard Hudák, príma, riešiteľ (* bodov), I. Keťková

Adam Kuníček, príma, riešiteľ (6 bodov), I. Keťková

P7

Daniela Puťošová, sekunda, riešiteľ (9 bodov), I. Keťková

Michal Hudik, sekunda, riešiteľ (8 bodov), I. Keťková

Patrik Senčák, sekunda, riešiteľ (8 bodov), I. Keťková

Stela Ambrošová, sekunda, riešiteľ (5 bodov), I. Keťková

P8

Dominika Sudická, tercia, riešiteľ (9 bodov), I. Keťková

MATBOJ 2024

MATBOJ  2024

V rámci Šulekových dní sa uskutočnil XVI. ročník školskej matematickej súťaže MATBOJ, dňa 17. októbra 2024 pre 4 – ročné gymnázium a vyššie ročníky 8 – ročného gymnázia a dňa 22. októbra 2024 pre nižšie ročníky 8 – ročného gymnázia. Súťaže sa zúčastnilo spolu 51 žiakov, ktorí súťažili v piatich kategóriach. Najúspešnejšie družstvo v každej kategórií bolo ocenené sladkou odmenou.

Zloženie víťazných družstiev:

PRÍMA: Hana Bartová, Mia Fekete, Sofia Zuzana Vasová

SEKUNDA: Alexander Barkóci, Michal Hudík, Patrik Senčák

TERCIA: Réka Dudáš, Zsófia Kulacs, Dominika Sudická

KVARTA: Charlotte Froncová, Zaira Očkajáková, Sára Róza Rigó

1.ročník : Vanda Bónová, Kiara Madarászová, Filip Zezula

2.ročník: Benjamín Beše, Karol Csiba, Jakub Hegedüš

3.ročník: Marek Rajko, Branislav Manzal, Veronika Lörinz

PRIPRAVUJEME V ŠK.ROKU 2024/2025

Aj v školskom roku 2024/2025 plánujeme v rámci predmetovej komisie AJ pre našich žiakov rôzne zaujímavé  podujatia.

24.10.2024 sa výber študentov tretieho a štvrtého ročníka zúčastní divadelného predstavenie v anglickom jazyku v podaní TNT Theatre z Veľkej Británie, The Great Gatsby.

V termíne od 9.-14.12.2024 sa výber študentov druhého a tretieho ročníka zúčastní poznávacieho zájazdu do Veľkej Británie. V rámci zájazdu navštívime nielen Londýn, ale aj Windsor a Cambridge.

Tešíme sa na školský rok plný nových zážitkov, skúseností a študijných úspechov!

Zopár momentiek z úspešného poznávacieho výletu do Londýna v decembri 2024 ☺

Trinity CollegeVianočný Londýn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VÝSLEDKY OLYMPIÁD

ŠKOLSKÉ KOLO : (november 2024),

gramatický test, ústna časť v podobe situačných úloh, do okresného kola postúpili Stela Ambrošová (sekunda), Zaira Očkajáková (kvarta), Emma Kucmanová (kvinta), Sára Iva Csekes (IV.B).

OKRESNÉ KOLO (15.1.2025)

Stela Ambrošová, sekunda, kat. 1A – 4.miesto

Zaira Očkajáková, kvarta, kat.1B – úspešná

Emma Kucmanová, kvinta, kat. 2A – 1.miesto

Sára Iva Csekes, IV.B, kat. 2B – 2.miesto

KRAJSKÉ KOLO (12.2.2025)

Emma Kucmanová, kvinta, kat. 2A – 1.miesto

CELOŠTÁTNE KOLO

Emma Kucmanová, kvinta, kat. 2A – 5.miesto

 

 


 

 


Geografia

Vyučujúci geografie:

  • Mgr. Ladislav Dragon
  • Mgr. Judita Ódor Vargová
  • Kabinet geografie sa nachádza na druhom poschodí č. dverí 215.

    Ciele predmetu:

    Geografia rozvíja súbor kľúčových kompetencií, ktoré majú prevažne priestorový a integrujúci charakter. Považuje sa za ne súbor vedomostí, zručností a schopností, ktoré vie žiak správne skombinovať a tak porozumieť, interpretovať a prakticky využívať danosti krajiny.

    Geografická olympiáda:

    Geografická olympiáda (GO) je určená žiakom základných škôl, osemročných gymnázií a stredných škôl so záujmom o geografiu a iné geografii príbuzné vedné odbory. Člení sa na 9 kategórií a organizuje sa v 4 kolách – školskom, okresnom, krajskom a celoštátnom. Najlepší súťažiaci zo stredných škôl sa zúčastňujú Medzinárodnej geografickej olympiády (IGEO) a Stredoeurópskej geografickej olympiády a žiaci zo základných škôl National Geographic World Championship.

    Študenti, ktorí majú hlbší záujem o geografiu, sa zapájajú do geografickej olympiády. Cieľom tejto súťaže je ďalej rozvíjať záujem o uvedený predmet a podporiť rozširovanie ich geografických vedomostí.

    Geografické exkurzie:

    Každá exkurzia by mala mať okrem náučného cieľa i výchovný cieľ. V čom spočíva? Žiaci spoznávajú historické pamiatky, výsledky práce mnohých ľudí, nenásilne sú vedení k tomu, aby si vážili a chránili svoje okolie. Pri návšteve výrobného podniku, ktorého produkty sa exportujú do sveta, učíme žiakov chápať globalizáciu, význam spolupráce. Pozorujú náročný výrobný proces, lepšie chápu cenu tovaru a svoju zodpovednosť za vcelku bežné veci, ktoré vlastnia. Žiaci sú nútení plniť si základné povinnosti, ktoré na exkurzii dostanú. Musia sa prispôsobovať kolektívu, požiadavkám okolia – spolužiakov, učiteľa či sprievodcu. V neposlednom rade exkurzie ponúkajú široké možnosti, ako vychovávať žiakov k estetickému cíteniu. Učíme žiakov všímať si prírodné krásy, krásy umenia, krásu okolitej krajiny.

    1. Exkurzia do Vysokých Tatier so zameraním na vysokohorskú turistiku

    Naši študenti 3. ročníka pod vedením Mgr. Ladislava Dragona sa každoročne zúčastňujú v dvoch turnusoch geografickej exkurzie do Vysokých Tatier.

    Cieľom exkurzie je pozorovanie fauny a flóry a neživej prírody vo Vysokych Tatrách. Vertikálna zonálnosť rastlinstva. Študenti pri ideálnom počasí prekonajú výškový rozdiel od 110 m.n.m – KN po 1884 m.n.m – Batizovské pleso; návštevu Belianskej jaskyne; zaujímavosti turistických chodníkov, napr. Rainerova chata, Studenovodské vodopády atď.; prehliadku centra Banskej Bystrice… Študenti po absolvovaní exkurzie vypracujú seminárnu prácu, v ktorej spracujú informácie a postrehy.

    Táto exkurzia trvá 4 dni v termínoch máj a jún.

    2. Exkurzia do NP PIENINY – Červený Kláštor

    Každoročne sa uskutočňuje v mesiaci jún pod vedením Mgr. Ladislava Dragona geografická exkurzia do NP PIENINY pre 1. ročníky.

    Cieľom exkurzie bolo pozorovanie fauny a flóry a neživej prírody v Pieninách. Študenti pozorovali prielom Dunajca, ktorý je jednou z najkrajších prírodných rezervácií v Európe. V dĺžke 8,5 km ho vymodelovala rieka Dunajec v podloží pieninského úseku bradlového pásma. Údolie rieky je tu hlboké 200 – 300 m a koryto vytvára 7 veľkých meandrov. Predstavuje krajinársky a prírodovedne najhodnotnejšie územie Pieninského národného parku s veľmi významnou turistickou atraktivitou. Turistický chodník popri rieke v prielome spája známy Červený Kláštor s obcou Lesnica na opačnej strane. Chodník je zároveň náučno-exkurznou trasou s 10 zastávkami…

    3. Exkurzia do Vyšehradu, Ostrihomu a Štúrova

    Kabinet geografie organizuje aj exkurziu na Vyšehrad pre prvé ročníky. Exkurzie sa uskutočňujú v mesiaci september a október. Žiaci sa okrem histórie Vyšehradu mohli pokochať veľkolepou bazilikou v Ostrihome a odpočinúť si v historickom centre mesta Štúrovo. Najväčší zážitok im však poskytla bobová dráha pri Vyšehrade.

    4. Exkurzia do Hurbanova – hvezdáreň a hydrometeorologický ústav

    Žiaci 3G a 4G sa zúčastnili exkurzie vo hvezdárni celoeurópskeho významu. Spoznali históriu a súčasnosť hvezdárne a v planetáriu sa vizuálne oboznámili s planétami Slnečnej sústavy. Následne sme navštívili meteorologickú stanicu.

    5 . Exkurzia do PRAHY

    Každoročne sa uskutočňuje v mesiaci september pod vedením Mgr. Ladislava Dragona geografická exkurzia do Prahy, ktorá sa teší veľkému záujmu našich študentov.

    6. Exkurzia do Vysokých Tatier pre ročníky tercia a kvarta pre osemročné gymnázium

    Uskutočňuje sa v septembri každý druhý rok.

Príprava na ďalšie štúdium

Na seminári z chémie sa žiaci pripravujú na ďalšie štúdium a získavajú prehľad o možných povolaniach. Tím pani PharmDr. Komjáthy pripravuje už niekoľko rokov zaujímavé prezentácie. Počas návštev nemocničnej lekárne máme možnosť nazrieť do chodu srdca nemocnice a sami pripravovať liečivá pomocou rôznych techník.

 

 

Mladý vedec

Gymnázium Ľ. J. Šuleka organizovalo počas Šulekových dní prírodovednú súťaže Mladý vedec. Súťaž je určená pre žiakov 8. a 9. ročníka základnej školy. Žiaci sa v novom prostredí rýchlo zorientovali a tímovo pracovali na úlohách, ktoré nie sú zamerané na overovanie encyklopedických vedomostí. Mnohé odpovede sa skrývajú v samotných úvodných informáciách.

Šulekova chemická súťaž

Každý rok sa tešíme na Šulekovu chemickú súťaž určenú pre seminaristov z chémie. V teoretickej časti súťažiaci riešia 60 úloh s výberom správnej odpovede (ABCD).V praktickej časti súťažiaci riešia 2 úlohy experimentálneho charakteru. Najlepšie výsledky 6. ročníka dosiahli Peťa, Alex a Filip. Srdečne blahoželáme!

Náboj Junior 2024

Do súťaže sme zaregistrovali 1 družstvo. Súťaž prebiehala v Hurbanove. Štvorčlenné družstvo Dominika Sudická (Tercia), Charlotte Froncová (Kvarta), Barica Plavcová (Kvarta), Sára Rózsa Rigó (Tercia) skončilo na 235. mieste v na Slovensku.2. miesto v okrese a 280. miesto na Slovensku

 

MATEMATICKÉ SÚŤAŽE

MAKS:

Korešpondenčný seminár z EXAMU prebiehal celý školský rok. Zúčastnili sa 5 žiaci z prímy a 1 žiak zo sekundy, 5 žiakov z tercie.

Príma:

Leonard Hudák,  Ármin Štefan Vas,  Liliana Kazánová, Oleksandr Loktenko, Sofia Zuzana Vasová

Sekunda:

Patrik Senčák

Tercia:

Noémi Jóbová, Šarlota Majerová, Stela Molnárová, Sofia Rusňáková, Aurélia Vansová

Šarlota Majerová: získala maximálny počet bodov, stala sa „Maksihviezdou“

 

KLOKAN:

Príma: 4

Leonard Hudák……………..70,83%,

Ármin Štefan Vas…………..66,67%,

Alexandr Loktenko………..60,83%,

Mia Fekete…………………..60.83%

Sekunda: 5

Michal Hudik ……………….88,33%

Adam Kuniček……………..80%

Patrik Senčák………………55,83%

Daniela Puťošová…………53,33%

Stela Ambrošová……………42,5%

Tercia:8

Dominika Sudická…………100%

Zsófia Kulacs…………………84,17%

Stela Molnárová……………..69,17%

Aurélia Vansová……………..55%

Réka Dudás……………………50%        

Šarlota Majerová ……………42,5%

Noémi Jóbová………………..48,33%

Barbora Kojnoková …………28,33% 

Dominika Sudická………… získala maximálny počet bodov, umiestnila sa na 1. mieste

MATEMATICKÉ SÚŤAŽE 2023 – 2024