ERASMUS

Program Erasmus+

KA122-SCH – Krátkodobé projekty mobility žiakov a zamestnancov v sektore školského vzdelávania

Názov projektu: Zážitkové vyučovanie ekológie

 

Zhrnutie projektu: V kontexte súčasného stavu a bezútešných ekologických vyhliadok do budúcnosti našej planéty cítime potrebu vzdelávať našich študentov tak, aby sa z nich formovali uvedomelí dospelí, ktorí sa aktívne pričinia o ochranu životného prostredia. Hlavným cieľom nášho projektu je zefektívnenie vyučovania ekológie na našej škole. Veríme, že skupinová mobilita našich žiakov, terénny výskum a rovesnícke vzdelávanie žiakov (nielen) z odlišného, a predsa nie tak vzdialeného kultúrneho zázemia, vzbudí záujem našich žiakov o ochranu životného prostredia nielen v teoretickej, ale predovšetkým v praktickej rovine. Tento záujem chceme v budúcnosti podporiť vytvorením nového vyučovacieho predmetu ekológia.

Európska komisia nepreberá žiadnu zodpovednosť za informácie tu uvedené.

Financovaný Európskou úniou

Oznámenie pre žiakov, zamestnancov, rodičov a ostatných návštevníkov školy.

Z dôvodu zvýšenej bezpečnosti sa vchod do budovy školy bude v čase vyučovania zamykať. V prípade, že v tomto čase potrebujete vojsť do budovy školy, použite zvonček a pani vrátnička vás pustí.

Rodičov a ostatných návštevníkov školy prosíme, aby sa snažili všetky potrebné záležitosti riešiť telefonicky alebo elektronicky.

V prípade nutného osobného kontaktu a návštevy školy si prosím vopred dohodnite čas stretnutia s konkrétnou osobou. Pani vrátnička bude o vašej návšteve upovedomená.

Za pochopenie veľmi pekne ďakujeme.

Prijímacie konanie na šk.rok 2025/2026

Prvý termín : 5. máj 2025

Druhý termín: 12. máj 2025

Pozvánky na prijímacie skúšky Vám budú doručené cez EduPage.

Kritériá pre 8-ročné štúdium

Kritériá pre 4-ročné štúdium

A/ O prijatí uchádzačov na štvorročnú formu štúdia bez prijímacích skúšok rozhodne riaditeľka školy v súlade s kritériami po uverejnení výsledkov T9 NIVaM-om. (do 28.4.2025)

B/ O prijatí ostatných uchádzačov rozhodne riaditeľka školy v súlade s kritériami a na základe výsledkov prijímacej skúšky.

Výsledková listina prijímacieho konania bude zverejnená na výveske školy a webovom sídle školy dňa 16.5.2025. Bude obsahovať poradie uchádzačov s vopred prideleným kódom (uvedeným v pozvánke) podľa celkového počtu získaných bodov. Zároveň bude zverejnená informácia, či uchádzač vykonal skúšku úspešne resp. neúspešne, či bol prijatý resp. neprijatý.

Dôležité upozornenie:

Informácia o prijatí uchádzača uvedená vo výsledkovej listine zo dňa 16. mája 2025 sa považuje za rozhodnutie o prijatí a deň zverejnenia zoznamu sa považuje za deň doručenia rozhodnutia o prijatí. Ak bol uchádzač prijatý na vzdelávanie, jeho zákonný zástupca najneskôr do troch pracovných dní písomne potvrdí prijatie na vzdelávanie – nastúpenie na štúdium. Potrebné tlačivo Vám bude zaslané cez EduPage.

Pozvánka na ZRŠ

P o z v á n k a

Vážení rodičia!

Srdečne Vás pozývame na triednu schôdzu rodičov, ktorá sa uskutoční dňa 15.4.2025 (utorok) o 16.30 hod. v budove Gymnázia Ľ.J.Šuleka.

Program:

1. Vyhodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov v 3. štvrťroku  šk.r. 2024/2025

2. Triedne výlety, exkurzie, maturitné skúšky

3. Voliteľné predmety a semináre pre 2., 3. a 4. ročník

4. Voľby zástupcov rodičov do Rady školy

5. Rôzne

 

V čase od 16.00 do 18.00 hod. sa budú konať konzultácie s vyučujúcimi.

Zároveň pozývame členov Rady rodičov na zasadnutie, ktoré sa bude konať o 15.45 hod. v zasadačke na 2.poschodí.

Vaša účasť je nutná z dôvodu voľby zástupcov rodičov do Rady školy.

Prosíme rodičov, aby cez EDU Page obratom potvrdili triednemu učiteľovi doručenie pozvánky.

 

S úctou

 

MUDr. Elena Kökényová, v.r.      predsedníčka Rady rodičov

Mgr. Mariana Dubranová, v.r.      riaditeľka školy

Oznam pre žiakov piateho ročníka ZŠ a ich rodičov

Aj v školskom roku 2025/2026 otvárame jednu triedu prvého ročníka osemročného štúdia. V prípade akýchkoľvek otázok nás kontaktujte na tel.č. 0905583777, na ktorom si môžete dohodnúť aj osobné stretnutie.
Mgr. Mariana Dubranová
Riaditeľka školy

Poukázanie 2% našej škole

Vážení rodičia!

Dovoľte mi, aby som Vás informovala o možnosti venovať 2% Vašej dane z príjmu Rodičovskému združeniu pri Gymnáziu Ľ.J.Šuleka v Komárne. Naše rodičovské združenie je registrované v Notárskom centrálnom registri ako Občianske združenie na priamu podporu našej školy.

Takýmto spôsobom môžete finančne podporiť činnosť mimovládnych organizácií bez toho, aby to malo dopad na výšku Vašich príjmov. Ovplyvníte tým iba rozdeľovanie daní, ktoré by inak plynuli neadresne do štátneho rozpočtu.

Verím, že sa rozhodnete takto podporiť našu školu a neodradí Vás ani nasledujúci postup: Čítať ďalej…

Oznam školskej jedálne

Vážení stravníci,

z dôvodu prechodu zásobovania školskej jedálne potravinami od vlastných dodávateľov na Sociálny podnik zriadený Nitrianskym samosprávnym krajom sa mení systém odhlasovania z obedov stravníkov – aj zamestnancov, aj žiakov.

Z obeda sa môže stravník odhlásiť iba deň dopredu do 8.00 hodiny.

To znamená, že ak sa chcete odhlásiť  napr. z utorkového obeda, musíte tak urobiť najneskôr v pondelok do 8.00 hodiny. Ak to nestihnete alebo neviete urobiť utorkový obed bude pre vás uvarený a vy si ho môžete prevziať.

Za pochopenie ďakujeme.

E. Klimentová, vedúca školskej jedálne.

MATBOJ 2024

MATBOJ  2024

V rámci Šulekových dní sa uskutočnil XVI. ročník školskej matematickej súťaže MATBOJ, dňa 17. októbra 2024 pre 4 – ročné gymnázium a vyššie ročníky 8 – ročného gymnázia a dňa 22. októbra 2024 pre nižšie ročníky 8 – ročného gymnázia. Súťaže sa zúčastnilo spolu 51 žiakov, ktorí súťažili v piatich kategóriach. Najúspešnejšie družstvo v každej kategórií bolo ocenené sladkou odmenou.

Zloženie víťazných družstiev:

PRÍMA: Hana Bartová, Mia Fekete, Sofia Zuzana Vasová

SEKUNDA: Alexander Barkóci, Michal Hudík, Patrik Senčák

TERCIA: Réka Dudáš, Zsófia Kulacs, Dominika Sudická

KVARTA: Charlotte Froncová, Zaira Očkajáková, Sára Róza Rigó

1.ročník : Vanda Bónová, Kiara Madarászová, Filip Zezula

2.ročník: Benjamín Beše, Karol Csiba, Jakub Hegedüš

3.ročník: Marek Rajko, Branislav Manzal, Veronika Lörinz

PRIPRAVUJEME V ŠK.ROKU 2024/2025

Aj v školskom roku 2024/2025 plánujeme v rámci predmetovej komisie AJ pre našich žiakov rôzne zaujímavé podujatia.

24.10.2024 sa výber študentov tretieho a štvrtého ročníka zúčastní divadelného predstavenie v anglickom jazyku v podaní TNT Theatre z Veľkej Británie, The Great Gatsby.

V termíne od 9.-14.12.2024 sa výber študentov druhého a tretieho ročníka zúčastní poznávacieho zájazdu do Veľkej Británie. V rámci zájazdu navštívime nielen Londýn, ale aj Windsor a Cambridge.

Tešíme sa na školský rok plný nových zážitkov, skúseností a študijných úspechov!

V školskom roku 2024/2025 v rámci predmetovej komisie AJ opäť plánujeme zaujímavé podujatia.

Dňa 24.10. 2024 pripravujeme návštevu divadelného predstavenia v anglickom jazyku v Bratislave, The Great Gatsby v podani TNT Theatre z Veľkej Británie. Zúčastnia sa ho študenti 4. ročníka.

V termíne od 9.12.-14.12.2024 sa výber študentov 2. a 3. ročníka zúčastní poznávacieho zájazdu do Londýna s názvom Vianočný Londýn. V rámci výletu navštívime nielen Londýn, ale aj Windsor a Cambridge.

Tešíme sa na školský rok plný zážitkov, skúseností a študijných úspechov!

Aktivity TŠV

V rámci Šulekových dní organizujeme 15.10.2024 volejbalový turnaj žiačok SŠ za účasti 4 družstiev : 1.Gymnázium Móra Jókaiho Komárom,2.Gymnázium Nové Zámky,3.Gymnázium H.Selyeho Komárno ,4.Gymnázium Ľ.J.Šuleka Komárno

Edit

Učitelia telesnej a športovej výchovy (TŠV)

  • Mgr. Anita Nagyová
  • Mgr. Judita Ódor Vargová
  • Mgr. Roland Farkaš – zodpovedný za predmet

Povinná telesná výchova

Telesná a športová výchova sa u nás vyučuje vo všetkých ročníkoch v rozsahu troch hodín týždenne.

Povinná TŠV zahrňuje v osnovách lyžiarsky kurz.

Ciele TŠV:

Členovia PK sa budú vo svojej činnosti zameriavať na:

  • cieľavedomé telesné, funkčné a pohybové zdokonaľovanie žiakov
  • rozvíjanie pohybovo nadaných žiakov
  • výchova zrelej osobnosti
  • zdôraznenie škodlivosti toxikománie, predovšetkým drogy
  • environmentálnu a ekologickú výchovu

Lyžiarsky kurz

Naša škola organizuje lyžiarsky kurz pre študentov 2.ročníka a tercie. Osvedčenou lokalitou našich kurzov je winter park Martinky. Termín LVVK je 26..1.- 31.1.2025 , ubytovanie na hotely Martinské hole. Podrobnejšie informácie na www.martinky.sk

Cvičenie a kurz ochrany života a zdravia-OŽaZ.

Všetky ročníky povinne absolvujú účelové cvičenia ochrany života a zdravia.Jedno cvičenie ne jeseň a jedno na jar. Tieto cvičenia zahŕňajú:zdravotnú prípravu, nácvik streľby na nepohyblivý terč,hod granátom na cieľ,topografiu a určovanie azimutu,riešenie mimoriadnych udalostí,pohyb a pobyt v prírode,športovú prípravu.Žiaci 3.ročníka majú počas maturít 3 dňový kurz OŽaZ.

Mimoškolská TŠV.

V tomto školskom roku ponúka PK telesnej a športovej výchovy nasledovné krúžky pod odborným vedením:

Krúžok

Vyučujúci

Termín

Športové hry

R. Farkaš

Streda 13:45-15:15

Náplň krúžku je zameraná na zdokonaľovanie pohybových činností a hlavne prípravu žiakov na okresné a krajské súťaže.Krúžok prebieha v mimovyučovacom čase v našej telocvični.

Športové aktivity na našej škole:

 

  1. Memoriál Eduarda Šeba v basketbale žiakov SŠ,ktorý organizujeme vrámci Dňa študentov.
  2. Medzinárodný volejbalový turnaj žiačok SŠ.
  3. VICTORIA CUP – futbalový turnaj žiačok SŠ v rámci Komárňanských dní

 

Edit

Dva v jednom

Učenie môže byť aj zábava. Na chvíľku sme sa vrátili späť do našich detských čias a nenápadne sme sa pomocou molekulových stavebníc naučili niečo nové.

Geografia

Vyučujúci geografie:

  • Mgr. Ladislav Dragon
  • Mgr. Judita Ódor Vargová
  • Kabinet geografie sa nachádza na druhom poschodí č. dverí 215.

    Ciele predmetu:

    Geografia rozvíja súbor kľúčových kompetencií, ktoré majú prevažne priestorový a integrujúci charakter. Považuje sa za ne súbor vedomostí, zručností a schopností, ktoré vie žiak správne skombinovať a tak porozumieť, interpretovať a prakticky využívať danosti krajiny.

    Geografická olympiáda:

    Geografická olympiáda (GO) je určená žiakom základných škôl, osemročných gymnázií a stredných škôl so záujmom o geografiu a iné geografii príbuzné vedné odbory. Člení sa na 9 kategórií a organizuje sa v 4 kolách – školskom, okresnom, krajskom a celoštátnom. Najlepší súťažiaci zo stredných škôl sa zúčastňujú Medzinárodnej geografickej olympiády (IGEO) a Stredoeurópskej geografickej olympiády a žiaci zo základných škôl National Geographic World Championship.

    Študenti, ktorí majú hlbší záujem o geografiu, sa zapájajú do geografickej olympiády. Cieľom tejto súťaže je ďalej rozvíjať záujem o uvedený predmet a podporiť rozširovanie ich geografických vedomostí.

    Geografické exkurzie:

    Každá exkurzia by mala mať okrem náučného cieľa i výchovný cieľ. V čom spočíva? Žiaci spoznávajú historické pamiatky, výsledky práce mnohých ľudí, nenásilne sú vedení k tomu, aby si vážili a chránili svoje okolie. Pri návšteve výrobného podniku, ktorého produkty sa exportujú do sveta, učíme žiakov chápať globalizáciu, význam spolupráce. Pozorujú náročný výrobný proces, lepšie chápu cenu tovaru a svoju zodpovednosť za vcelku bežné veci, ktoré vlastnia. Žiaci sú nútení plniť si základné povinnosti, ktoré na exkurzii dostanú. Musia sa prispôsobovať kolektívu, požiadavkám okolia – spolužiakov, učiteľa či sprievodcu. V neposlednom rade exkurzie ponúkajú široké možnosti, ako vychovávať žiakov k estetickému cíteniu. Učíme žiakov všímať si prírodné krásy, krásy umenia, krásu okolitej krajiny.

    1. Exkurzia do Vysokých Tatier so zameraním na vysokohorskú turistiku

    Naši študenti 3. ročníka pod vedením Mgr. Ladislava Dragona sa každoročne zúčastňujú v dvoch turnusoch geografickej exkurzie do Vysokých Tatier.

    Cieľom exkurzie je pozorovanie fauny a flóry a neživej prírody vo Vysokych Tatrách. Vertikálna zonálnosť rastlinstva. Študenti pri ideálnom počasí prekonajú výškový rozdiel od 110 m.n.m – KN po 1884 m.n.m – Batizovské pleso; návštevu Belianskej jaskyne; zaujímavosti turistických chodníkov, napr. Rainerova chata, Studenovodské vodopády atď.; prehliadku centra Banskej Bystrice… Študenti po absolvovaní exkurzie vypracujú seminárnu prácu, v ktorej spracujú informácie a postrehy.

    Táto exkurzia trvá 4 dni v termínoch máj a jún.

    2. Exkurzia do NP PIENINY – Haligovce

    Každoročne sa uskutočňuje v mesiaci jún pod vedením Mgr. Ladislava Dragona geografická exkurzia do NP PIENINY pre 1. ročníky.

    Cieľom exkurzie bolo pozorovanie fauny a flóry a neživej prírody v Pieninách. Študenti pozorovali prielom Dunajca, ktorý je jednou z najkrajších prírodných rezervácií v Európe. V dĺžke 8,5 km ho vymodelovala rieka Dunajec v podloží pieninského úseku bradlového pásma. Údolie rieky je tu hlboké 200 – 300 m a koryto vytvára 7 veľkých meandrov. Predstavuje krajinársky a prírodovedne najhodnotnejšie územie Pieninského národného parku s veľmi významnou turistickou atraktivitou. Turistický chodník popri rieke v prielome spája známy Červený Kláštor s obcou Lesnica na opačnej strane. Chodník je zároveň náučno-exkurznou trasou s 10 zastávkami…

    3. Exkurzia do Vyšehradu, Ostrihomu a Štúrova

    Kabinet geografie organizuje aj exkurziu na Vyšehrad pre prvé ročníky. Exkurzie sa uskutočňujú v mesiaci september a október. Žiaci sa okrem histórie Vyšehradu mohli pokochať veľkolepou bazilikou v Ostrihome a odpočinúť si v historickom centre mesta Štúrovo. Najväčší zážitok im však poskytla bobová dráha pri Vyšehrade.

    4. Exkurzia do Hurbanova – hvezdáreň a hydrometeorologický ústav

    Žiaci 3G a 4G sa zúčastnili exkurzie vo hvezdárni celoeurópskeho významu. Spoznali históriu a súčasnosť hvezdárne a v planetáriu sa vizuálne oboznámili s planétami Slnečnej sústavy. Následne sme navštívili meteorologickú stanicu.

Príprava na ďalšie štúdium

Školský rok 2023/24 aj úvod nového školského roka 2024/25 sa niesol v duchu prípravy seminaristov z chémie na ďalšie štúdium aj budúce možné povolanie. Absolventi nášho gymnázia a študenti Masarykovej univerzity, Miki a Braňo, a pani PharmDr Komjáthy pripravili zaujímavé prezentácie. Následne nám pani doktorka ponúkla možnosť návštevy nemocničnej lekárne

 

 

Mladý vedec

Gymnázium Ľ. J. Šuleka organizovalo počas Šulekových dní prírodovednú súťaže Mladý vedec. Súťaž je určená pre žiakov 8. a 9. ročníka základnej školy. Žiaci sa v novom prostredí rýchlo zorientovali a tímovo pracovali na úlohách, ktoré nie sú zamerané na overovanie encyklopedických vedomostí. Mnohé odpovede sa skrývajú v samotných úvodných informáciách.

Šulekova chemická súťaž

V školskom roku 2023/24 sme obnovili pre  seminaristov 3. ročníka a žiakov LCC teoretické a praktické úlohy v rámci Šulekovej chemickej súťaže. V teoretickej časti súťažiaci riešia 60 úloh s výberom správnej odpovede (ABCD).V praktickej časti súťažiaci riešia 2 úlohy experimentálneho charakteru. Najlepšie výsledky 5. ročníka súťaže dosiahli Matúš,  Martina a Stela.


Bývalí a súčasní študenti

Veľmi osožná hodina semináru z chémie sa  uskutočnila hneď úvodom školského roka 200241/25 za účasti absolventov nášho gymnázia. Miki a Braňo pripravili prednášku o možnostiach štúdia na dvoch fakultách na Masarykovej univerzite v Brne.

Bývalí a súčasní študenti

Príjemnú a najmä veľmi osožnú hodinu semináru z chémie strávili seminaristi s absolventmi nášho gymnázia hneď úvodom nového školského roka. Miki a Braňo pripravili prednášku o možnostiach štúdia na dvoch fakultách Masarykovej univerzity.

Výchovné predmety

Etická výchova

Vyučujúci:

  • príma – Mgr. Jozef Dolinský
  • sekunda – Mgr. Jozef Dolinský
  • tercia – Mgr. Jozef Dolinský
  • kvarta - Mgr. Denisa Orvošová
  • kvinta - Judita Ódor Vargová
  • sexta – Mgr. Roland Farkaš
  • I.A – Mgr. R. Farkaš
  • I.B - Mgr. Jozef Dolinský, Mgr. Roland Farkaš
  • II.A - Mgr. Jozef Dolinský
  • II.BMgr. Roland Farkaš, Mgr. Ivica Gyurcsovicsová

Uvedený predmet sa vyučuje v 1. a 2. ročníku štvorročného štúdia a v prvom až šiestom ročníku osemročného štúdia – v príme až v sexte v rozsahu 1 hodina týždenne.

Vyučujúci sa na hodinách zameriavajú predovšetkým na výchovnú časť tohto predmetu. Pracujú podľa zostavených plánov zameraných najmä na komunikáciu so žiakmi, na riešenie aktuálnych etických problémov v danom kolektíve, na výchovou v duchu humanizmu, na vzdelávanie v oblasti ľudských práv, práv dieťaťa, rovnosti muža a ženy, predchádzania všetkým formám diskriminácie, xenofóbie, antisemitizmu, intolerancie a rasizmu a v oblasti problematiky migrácie. Spolupracujú s pracovníkmi Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Komárne, zabezpečujú besedy s odborníkmi.

 

Hudobná výchova

Vyučujúca:

  • príma , sekunda - Mgr. Adriana Dragonová

Uvedený predmet sa vyučuje len v prvom a v druhom ročníku osemročného štúdia – v príme a v sekunde v rozsahu 1 hodina týždenne.

Hudobná výchova formuje estetický, citový a morálny základ osobnosti žiakov. Vytvára predpoklady na poskytovanie zážitkov, radosti, pozitívnych životných podnetov tak, aby sa hudba stala súčasťou života žiakov. Posilňuje hodnotovú a vkusovú orientáciu žiakov. Tí spoznajú najvýznamnejších slovenských a svetových hudobných skladateľov jednotlivých štýlových období a ich vybrané diela, osvoja si slovenské ľudové piesne, ale aj piesne rôznych národov, získajú úctu ku svojej kultúre.

 

Umenie a kultúra

Vyučujúci:

  • kvinta – Bc. Tibor Gőcze
  • septima – Mgr. Alžbeta Kaššová
  • I.A - Bc. Tibor Gőcze
  • I.B - Mgr. Alžbeta Kaššová
  • III.A, B - Mgr. Alžbeta Kaššová

Uvedený predmet je podľa inovovaného školského vzdelávacieho programu zavedený len v 1. a 3. ročníku štvorročného štúdia. Je zameraný na rozvoj tvorivého myslenia, kreatívneho vyjadrovania myšlienok, na získavanie skúseností, zručností a návykov. Rozvíja v žiakoch kritické myslenie k súčasnej kultúrnej ponuke a k médiám. Učí študentov rozlišovať hlavné umelecké druhy, základné umelecké smery, vyjadrovať vlastné názory a vytvárať si hodnotové postoje. Motivuje, rozvíja a kultivuje osobnosť žiakov.

 

Výtvarná výchova

Vyučujúci:

  • príma – Mgr. Eva Dosúdilová
  • sekunda – Bc. Zdenka Bohušová

Uvedený predmet sa vyučuje v prvom a v druhom ročníku osemročného štúdia – v príme a v sekunde v rozsahu 1 hodina týždenne.

Výtvarná výchova vedome rozvíja tvorivosť žiakov. Umožňuje im sebarealizovať sa, vyjadrovať vlastný názor výtvarnými prostriedkami, prostredníctvom vybraných médií, nástrojov a techník.

 

Spoločenská výchova

Vyučujúci:

  • príma – Mgr. art. Stanislav Králik
  • sekunda – Romana Mačicová
  • tercia – Mgr. art. Stanislav Králik
  • kvarta – Mgr. art. Stanislav Králik

Uvedený predmet sa vyučuje v prvom až štvrtom ročníku osemročného štúdia – v príme a v sekunde v rozsahu 2 hodín týždenne, v tercii a v kvarte 1 hodina týždenne.

 

Hlavné úlohy PK

1. oblasť pedagogicko-metodická:
  • v sekunde a v 1. a 2.ročníku na hodinách etickej výchovy v štvorročnom štúdiu a v 1. až 4. ročníku na hodinách predmetu umenie a kultúra ďalej pracovať podľa nového Školského vzdelávacieho programu
  • vzájomne kooperovať pri obsahovom zameraní plánov na etickú výchovu a umenie a kultúru
  • vzájomne si pomáhať, odporúčať učebné pomôcky, vymieňať si ich
  • spolupodieľať sa na estetizácii školského prostredia
  • predchádzať všetkým formám diskriminácie, rasizmu, xenofóbie, antisemitizmu, prejavom intolerancie
  • venovať pozornosť dodržiavaniu ľudských práv, zapájať žiakov do aktivít v oblasti výchovy k ľudským právam v mimovyučovacom čase organizovaním besied, súťaží, tematických výstav, návštev divadelných predstavení s tematikou ľudských práv
  • sledovať a monitorovať nežiaduce javy, priebežne hodnotiť sociálnu atmosféru v triedach a vytvárať podmienky na tvorivú atmosféru, ktorá podporuje pocit bezpečia a motivuje k učeniu
  • usmerňovať žiakov, aby rozvíjali správnu komunikáciu
  • viesť žiakov k asertivite
  • priebežne monitorovať, najmä na hodinách etickej výchovy správanie sa detí a ich zmeny
  • sledovať akékoľvek prejavy a zamerať sa na aktívnu ochranu detí pred sociálno-patologickými javmi
  • využívať účinné nástroje na predchádzanie, resp. riešenie prejavov problémového správania, záškoláctva, šikanovania, fyzického a psychického týrania, delikvencie, zneužívania návykových látok, sexuálneho zneužívania, prejavov extrémizmu a pod.
  • výchovne využívať prvky environmentálmej výchovy, sexuálnej výchovy a výchovy k rodičovstvu, v tematických diskusiách sa zamerať na boj proti korupcii
  • na hodinách etickej výchovy venovať patričnú pozornosť témam týkajúcim sa starších ľudí s cieľom zvyšovania úcty žiakov voči nim
  • školské a mimoškolské aktivity pri vhodných príležitostiach zamerať na zvyšovanie pozornosti voči starším ľuďom
  • poukazovať na negatívne následky fajčenia, požívania alkoholických nápojov
  • snažiť sa o účinnú prevenciu proti šíreniu legálnych i nelegálnych drog v školskom prostredí
  • v rámci medzipredmetových vzťahov pripravovať aktivity zamerané na prevenciu a elimináciu rizikového správania s dôrazom na výchovu k právnemu vedomiu
  • klásť dôraz na zodpovednosť za svoje činy
2. oblasť odborno-kultúrna:
  • zapájať žiakov do výtvarných a hudobno-speváckych súťaží v rámci školy, CVČ, mesta či okresu
  • organizovať návštevy výstav a galérií výtvarných umení v rámci pôsobiska školy
  • organizovať návštevy výchovných koncertov podľa ponúk
  • pripravovať besedy s odborníkmi najmä v predmete etická výchova
  • prehlbovať spoluprácu s pracovníčkami Centra poradenstva a prevencie v Hurbanove
  • zúčastňovať sa na príprave kultúrneho programu pre školu a mesto
  • zapájať sa do akcií organizovaných CVČ
  • vyhlasovať aktivity k Svetovému dňu duševného zdravia, Týždňu boja proti a stresu, Svetovému dňu nefajčenia, Európskemu týždňu Boja proti drogám, Svetovému dňu prevencie HIV/AIDS, Európskemu týždňu bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci
  • v zmysle Národného programu duševného zdravia MZ SR realizovať besedy a aktivity o rizikách dospievania a o podpore duševného zdravia
  • uskutočňovať besedy so psychológmi, lekármi, preventistami

Členovia tejto predmetovej komisie rozvíjajú medzipredmetové vzťahy napr. s PK biológie (besedy o drogách), s PK slovenského jazyka (návštevy divadelných predstavení v Nitre, v Trnave a v Bratislave).

Pravidelne spolupracujeme s pracovníkmi CVČ, zúčastňujeme sa na nimi organizovaných aktivitách. Navštevujeme stále expozície a aktuálne výstavy v Podunajskom múzeu.

Výchovné predmety etická výchova, výtvarná výchova, hudobná výchova a spoločenská výchova sú neklasifikované. Práca na hodinách je náročná.

Predmet umenie a kultúra je klasifikovaný.

 

Aktivity a prezentácia na verejnosti

Členovia PK spolupracujú s pracovníkmi CVČ, DMS, CPP a Podunajského múzea.

 

Aranžovanie

Prednášky

Ručne vyrobené hračky

Výtvarná súťaž

Výzdoba školy

Prevencia

Drogová prevencia a Prevencia nádorových ochorení

Cieľ prevencie:

  • prevencia rizikového správania u študentov
  • predchádzať užívaniu omamných a návykových látok
  • podpora fyzického zdravia

Hlavné úlohy prevencie:

  • zdôrazniť význam primárnej prevencie
  • posilňovanie zdravého životného štýlu
  • posilňovať hodnotový systém u študentov
  • formovanie primeraných postojov v oblasti fyzického a duševného zdravia
  • budovanie schopnosti drogu odmietnuť
  • spolupracovať s rodičmi ako aj s pedagogicko-psychologickou poradňou

Osemročné gymnázium – nižšie ročníky, prednášky :

Príma, Sekunda, Tercia, Kvarta

  • Žuvací tabak a elektronické cigarety
  • ,,Anjelsky prach nie je od anjela“
  • Tvorba výtvarných prác na tému ,,Zdravý životný štýl“
  • hodnotenie úrovne vedomostí o drogách formou dotazníka

Osemročné a štvorročné gymnázium – vyššie ročníky – prednášky :

1.ročník

  • účinky žuvacieho tabaku a vapu
  • Fencyklidín ,,Anjelsky prášok“, beseda s kriminalistom
  • prevencia nádorových ochorení u dievčat: samovyšetrovanie prsníkov
  • prevencia nádorových ochorení u chlapcov: samovyšetrovanie semenníkov

 

2.ročník

  • svetový deň AIDS
  • premietanie filmu v rámci prevencie prenosu HIV vírusu, následná diskusia na hodine cvičenia z biológie

3.ročník

  • tvorba prezentácií na hodinách seminára z biológie
  • prednáška pre seminár z biológie a chémie s odborníkmi na tému: ,,Najčastejšie nádorové ochorenia u mladej generácie“
  • tvorba prezentácií a posterov na hodinách chémie
  • účasť študentov na zbierke v rámci Dňa narcisov
  • prednáška o alkaloidoch v rámci hodiny chémie

 

Základné činnosti koordinátora drogovej prevencie

V spolupráci s vedením školy iniciuje preventívne aktivity a koordináciu prevencie ako integrálnu súčasť výchovno-vzdelávacieho procesu:

  • plní úlohu školského poradcu v otázkach drogovej prevencie,
  • analyzuje a monitoruje situáciu v škole z pohľadu užívania legálnych a nelegálnych drog v priestoroch školy,
  • všíma si žiakov z prostredia ohrozeného sociálnou patológiou,
  • poskytuje konzultácie žiakom a ich zákonným zástupcom,
  • koordinuje a metodicky usmerňuje preventívnu a informačnú činnosť pedagogických zamestnancov, ale i žiakov,
  • spolupracuje s výchovným poradcom v škole, so zdravotníckymi a sociálnymi, metodickými a vzdelávacími inštitúciami.
  • plánuje a zabezpečuje prednášky podľa záujmu a potreby študentov